[close]
return

Sessió 11

[addtoany]
Carregant àudio...
Play Pausa
  • Willkommen!
  • Home que li creix el nas
  • Cuiner dormint, conill i aparició gats
  • Diablura
  • Homes serrant un tauló
  • Cromatropi
  • Història de l'aviació. 1
  • Història de l'aviació. 3
  • Història de l'aviació. 3
  • Good night

Willkommen!

  • Núm. registre 2676
  • Titol de colecció Willkommen!
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen unavailable
  • Fabricat per No informat
  • Any 1990
  • Dimensions 5,1 x 15,5 x 0,4 cm
  • Gènere Rètol

Tema

Rètol

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere rètol reuneixen tots aquells continguts visuals com rètols, inscripcions o elements decoratius que van servir per encapçalar, anunciar transicions o finalitzar qualsevol dels relats projectats durant els espectacles de llanterna màgica.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere rètol podien presentar un subgènere: el cromatoscopi. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere cromatoscòpic tenen en comú dues propietats específiques -a més de les del gènere rètol-: el format cíclic i el registre de les seves imatges mitjançant tècniques pictòriques i / o d’estampació. Els cromòtrops -com es coneix a aquestes plaques- van tenir una funció narrativa que va servir per anunciar les transicions entre blocs temàtics a l’interior de les sessions de llanterna màgica i sovint podien inserir en les seves dinàmiques i acolorides imatges accions de caràcter cíclic o estroboscòpic que representaven tot tipus d’accions periòdiques com el moviment d’un molí o d’un esquelet.

Home que li creix el nas

  • Núm. registre 02509
  • Titol de colecció Home que li creix el nas
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen Alemanya
  • Fabricat per Plank, Ernst, laternenbild
  • Any 1900
  • Dimensions 6,8 x 16 x 1,1 cm
  • Gènere Burlesco

Tema

Burlesco

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere burlesc es defineixen per tenir més en comú les següents tres propietats específiques -a més de les genèriques escèniques-: el registre i codificació gràfica de les seves imatges mitjançant tècniques pictòriques i / o d’estampació, una complexitat escènica mitjana – les plaques estaven dissenyades per projectar-se juntament amb algun tipus de comentari graciós i / o alguna forma d’acompanyament sonor i musical i l’ús dels continguts culturals de la tradició dramàtica menor: balls, números musicals, il·lusionisme, declamació, imitació, humorisme, pantomimes, ombres i siluetes o arts de circ com acrobàcies, malabarismes o la mostra de rareses biològiques o d’animals entrenats.
Entre les plaques de llanterna màgica amb gènere burlesc abunden aquelles que remeten a accions que procuren ridiculitzar a algú o alguna cosa. És una concepte ambigu, obert a multitud d’interpretacions. En la interacció humana es presenten de dues maneres, com una cosa divertida o com nociu, per això, es valen de la paròdia i l’exageració de trets i accions dels personatges per ridiculitzar un tema: glorificant el socialment inacceptable o denigrant el socialment dignificat. Aquestes plaques remeten als espectacles de varietats i es relacionen de forma directa amb la tradicció del vaudeville americà, del cabaret francès, la pantomima britànica o del music hall britànic.

Cuiner dormint, conill i aparició gats

  • Núm. registre 02515
  • Titol de colecció Cuiner dormint, conill i aparició gats
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen unavailable
  • Fabricat per No informat
  • Any 1875
  • Dimensions 12,4 x 26,2 x 1,6 cm
  • Gènere Burlesco

Tema

Burlesco

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere burlesc es defineixen per tenir més en comú les següents tres propietats específiques -a més de les genèriques escèniques-: el registre i codificació gràfica de les seves imatges mitjançant tècniques pictòriques i / o d’estampació, una complexitat escènica mitjana – les plaques estaven dissenyades per projectar-se juntament amb algun tipus de comentari graciós i / o alguna forma d’acompanyament sonor i musical i l’ús dels continguts culturals de la tradició dramàtica menor: balls, números musicals, il·lusionisme, declamació, imitació, humorisme, pantomimes, ombres i siluetes o arts de circ com acrobàcies, malabarismes o la mostra de rareses biològiques o d’animals entrenats.
Entre les plaques de llanterna màgica amb gènere burlesc abunden aquelles que remeten a accions que procuren ridiculitzar a algú o alguna cosa. És una concepte ambigu, obert a multitud d’interpretacions. En la interacció humana es presenten de dues maneres, com una cosa divertida o com nociu, per això, es valen de la paròdia i l’exageració de trets i accions dels personatges per ridiculitzar un tema: glorificant el socialment inacceptable o denigrant el socialment dignificat. Aquestes plaques remeten als espectacles de varietats i es relacionen de forma directa amb la tradicció del vaudeville americà, del cabaret francès, la pantomima britànica o del music hall britànic.

Diablura

  • Núm. registre CE1999/027/0327
  • Titol de colecció Diablura
  • Procedència de la placa MUNCYT
  • País d'origen Anonymous
  • Fabricat per Anonymous
  • Any c. 1880
  • Dimensions 27,5 x 12 x 1 cm
  • Gènere Burlesco

Tema

Burlesco

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere burlesc es defineixen per tenir més en comú les següents tres propietats específiques -a més de les genèriques escèniques-: el registre i codificació gràfica de les seves imatges mitjançant tècniques pictòriques i / o d’estampació, una complexitat escènica mitjana – les plaques estaven dissenyades per projectar-se juntament amb algun tipus de comentari graciós i / o alguna forma d’acompanyament sonor i musical i l’ús dels continguts culturals de la tradició dramàtica menor: balls, números musicals, il·lusionisme, declamació, imitació, humorisme, pantomimes, ombres i siluetes o arts de circ com acrobàcies, malabarismes o la mostra de rareses biològiques o d’animals entrenats.
Entre les plaques de llanterna màgica amb gènere burlesc abunden aquelles que remeten a accions que procuren ridiculitzar a algú o alguna cosa. És una concepte ambigu, obert a multitud d’interpretacions. En la interacció humana es presenten de dues maneres, com una cosa divertida o com nociu, per això, es valen de la paròdia i l’exageració de trets i accions dels personatges per ridiculitzar un tema: glorificant el socialment inacceptable o denigrant el socialment dignificat. Aquestes plaques remeten als espectacles de varietats i es relacionen de forma directa amb la tradicció del vaudeville americà, del cabaret francès, la pantomima britànica o del music hall britànic.

Homes serrant un tauló

  • Núm. registre 02548-02
  • Titol de colecció unavailable
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen unavailable
  • Fabricat per No informat
  • Any 1880
  • Dimensions 10,1 x 17,7 x 1 cm
  • Gènere Burlesco

Tema

Burlesco

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere burlesc es defineixen per tenir més en comú les següents tres propietats específiques -a més de les genèriques escèniques-: el registre i codificació gràfica de les seves imatges mitjançant tècniques pictòriques i / o d’estampació, una complexitat escènica mitjana – les plaques estaven dissenyades per projectar-se juntament amb algun tipus de comentari graciós i / o alguna forma d’acompanyament sonor i musical i l’ús dels continguts culturals de la tradició dramàtica menor: balls, números musicals, il·lusionisme, declamació, imitació, humorisme, pantomimes, ombres i siluetes o arts de circ com acrobàcies, malabarismes o la mostra de rareses biològiques o d’animals entrenats.
Entre les plaques de llanterna màgica amb gènere burlesc abunden aquelles que remeten a accions que procuren ridiculitzar a algú o alguna cosa. És una concepte ambigu, obert a multitud d’interpretacions. En la interacció humana es presenten de dues maneres, com una cosa divertida o com nociu, per això, es valen de la paròdia i l’exageració de trets i accions dels personatges per ridiculitzar un tema: glorificant el socialment inacceptable o denigrant el socialment dignificat. Aquestes plaques remeten als espectacles de varietats i es relacionen de forma directa amb la tradicció del vaudeville americà, del cabaret francès, la pantomima britànica o del music hall britànic.

Cromatropi

  • Núm. registre 02489
  • Titol de colecció Cromotropi
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen unavailable
  • Fabricat per No informat
  • Any 1890
  • Dimensions 11 x 19,1 x 1,3 cm
  • Gènere Rètol

Tema

Rètol

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere rètol reuneixen tots aquells continguts visuals com rètols, inscripcions o elements decoratius que van servir per encapçalar, anunciar transicions o finalitzar qualsevol dels relats projectats durant els espectacles de llanterna màgica.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere rètol podien presentar un subgènere: el cromatoscopi. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere cromatoscòpic tenen en comú dues propietats específiques -a més de les del gènere rètol-: el format cíclic i el registre de les seves imatges mitjançant tècniques pictòriques i / o d’estampació. Els cromòtrops -com es coneix a aquestes plaques- van tenir una funció narrativa que va servir per anunciar les transicions entre blocs temàtics a l’interior de les sessions de llanterna màgica i sovint podien inserir en les seves dinàmiques i acolorides imatges accions de caràcter cíclic o estroboscòpic que representaven tot tipus d’accions periòdiques com el moviment d’un molí o d’un esquelet.

Història de l'aviació. 1

  • Núm. registre 02692-01
  • Titol de colecció Transporte Aéreo
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen unavailable
  • Fabricat per No informat
  • Any 1865
  • Dimensions 7,9 x 24 x 0,4 cm
  • Gènere Esdeveniment

Tema

Esdeveniment

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere esdeveniment es fan ressò visual de les cròniques d’actualitat que també solien protagonitzar la premsa escrita i il·lustrada coetània. Aquest tipus de plaques van incloure quatre grans grups de temàtiques: (1) societat -política nacional o internacional, economia, cultura, educació, ciència o tecnologia-, (2) successos -accidents, delictes o catàstrofes naturals-, (3) viatges – amb imatges d’actualitat de ciutats, paisatges o persones de tot el món donant fe de viatges motivats per la curiositat científica, l’afany comercial i turístic o la creativitat artística-, (4) moda i (5) esports mitjançant els esdeveniments relacionats amb els certàmens esportius de l’interès per a l’opinió pública nacional o internacional.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere esdeveniment podien presentar un subgènere: el quadre dissolvent. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere quadre dissolvent tenen un caràcter eminentment diacrònic i van abordar tota mena d’esdeveniments -vistes de viatges, fenòmens naturals, successos com explosions o incendis, etc.- aportant un interessant valor afegit visual: simular la successió temporal entre dos o més moments de l’esdeveniment mitjançant una transformació visual gairebé imperceptible. La projecció s’aconseguia a enfosquir una imatge alhora que la següent es superposava a la primera cada vegada amb més lluminositat.

Història de l'aviació. 3

  • Núm. registre 02692-02
  • Titol de colecció Transporte Aéreo
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen unavailable
  • Fabricat per No informat
  • Any 1865
  • Dimensions 7,9 x 24 x 0,4 cm
  • Gènere Esdeveniment

Tema

Esdeveniment

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere esdeveniment es fan ressò visual de les cròniques d’actualitat que també solien protagonitzar la premsa escrita i il·lustrada coetània. Aquest tipus de plaques van incloure quatre grans grups de temàtiques: (1) societat -política nacional o internacional, economia, cultura, educació, ciència o tecnologia-, (2) successos -accidents, delictes o catàstrofes naturals-, (3) viatges – amb imatges d’actualitat de ciutats, paisatges o persones de tot el món donant fe de viatges motivats per la curiositat científica, l’afany comercial i turístic o la creativitat artística-, (4) moda i (5) esports mitjançant els esdeveniments relacionats amb els certàmens esportius de l’interès per a l’opinió pública nacional o internacional.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere esdeveniment podien presentar un subgènere: el quadre dissolvent. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere quadre dissolvent tenen un caràcter eminentment diacrònic i van abordar tota mena d’esdeveniments -vistes de viatges, fenòmens naturals, successos com explosions o incendis, etc.- aportant un interessant valor afegit visual: simular la successió temporal entre dos o més moments de l’esdeveniment mitjançant una transformació visual gairebé imperceptible. La projecció s’aconseguia a enfosquir una imatge alhora que la següent es superposava a la primera cada vegada amb més lluminositat.

Història de l'aviació. 3

  • Núm. registre 02692-03
  • Titol de colecció Transporte Aéreo
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen unavailable
  • Fabricat per No informat
  • Any 1865
  • Dimensions 7,9 x 24 x 0,4 cm
  • Gènere Esdeveniment

Tema

Esdeveniment

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere esdeveniment es fan ressò visual de les cròniques d’actualitat que també solien protagonitzar la premsa escrita i il·lustrada coetània. Aquest tipus de plaques van incloure quatre grans grups de temàtiques: (1) societat -política nacional o internacional, economia, cultura, educació, ciència o tecnologia-, (2) successos -accidents, delictes o catàstrofes naturals-, (3) viatges – amb imatges d’actualitat de ciutats, paisatges o persones de tot el món donant fe de viatges motivats per la curiositat científica, l’afany comercial i turístic o la creativitat artística-, (4) moda i (5) esports mitjançant els esdeveniments relacionats amb els certàmens esportius de l’interès per a l’opinió pública nacional o internacional.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere esdeveniment podien presentar un subgènere: el quadre dissolvent. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere quadre dissolvent tenen un caràcter eminentment diacrònic i van abordar tota mena d’esdeveniments -vistes de viatges, fenòmens naturals, successos com explosions o incendis, etc.- aportant un interessant valor afegit visual: simular la successió temporal entre dos o més moments de l’esdeveniment mitjançant una transformació visual gairebé imperceptible. La projecció s’aconseguia a enfosquir una imatge alhora que la següent es superposava a la primera cada vegada amb més lluminositat.

Good night

  • Núm. registre 24247
  • Titol de colecció unavailable
  • Procedència de la placa Filmoteca Española
  • País d'origen Inglaterra
  • Fabricat per unavailable
  • Any 1900 ca
  • Dimensions 8,2 x 8,2 cm
  • Gènere Rètol

Tema

Rètol

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere rètol reuneixen tots aquells continguts visuals com rètols, inscripcions o elements decoratius que van servir per encapçalar, anunciar transicions o finalitzar qualsevol dels relats projectats durant els espectacles de llanterna màgica.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere rètol podien presentar un subgènere: el cromatoscopi. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere cromatoscòpic tenen en comú dues propietats específiques -a més de les del gènere rètol-: el format cíclic i el registre de les seves imatges mitjançant tècniques pictòriques i / o d’estampació. Els cromòtrops -com es coneix a aquestes plaques- van tenir una funció narrativa que va servir per anunciar les transicions entre blocs temàtics a l’interior de les sessions de llanterna màgica i sovint podien inserir en les seves dinàmiques i acolorides imatges accions de caràcter cíclic o estroboscòpic que representaven tot tipus d’accions periòdiques com el moviment d’un molí o d’un esquelet.