[close]
return

Sessió 49

[addtoany]
Carregant àudio...
Play Pausa
  • Retrat de l'emperador Guillem I d'Alemanya
  • Retrat de l'emperador Francesc-Josep emperador d'Àustria
  • Retrat del compositor Gioachino Rossini
  • Retrat del compositor Giacomo Meyerbeer
  • Retrat de la cantant d'òpera Christina Nilsson
  • Retrat de la cantant d'òpera Adelina Patti
  • Gentleman traient-se el barret
  • Home que li creix el nas
  • Noi traient la llengua

Retrat de l'emperador Guillem I d'Alemanya

  • Núm. registre Vlm 012
  • Titol de colecció Pierre Petit. 6329
  • Procedència de la placa Filmoteca de Catalunya
  • País d'origen unavailable
  • Fabricat per Pierre Petit
  • Any Finals s. XIX principis s. XX
  • Dimensions 8,5 x 10 cm
  • Gènere Esdeveniment

Tema

Esdeveniment

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere esdeveniment es fan ressò visual de les cròniques d’actualitat que també solien protagonitzar la premsa escrita i il·lustrada coetània. Aquest tipus de plaques van incloure quatre grans grups de temàtiques: (1) societat -política nacional o internacional, economia, cultura, educació, ciència o tecnologia-, (2) successos -accidents, delictes o catàstrofes naturals-, (3) viatges – amb imatges d’actualitat de ciutats, paisatges o persones de tot el món donant fe de viatges motivats per la curiositat científica, l’afany comercial i turístic o la creativitat artística-, (4) moda i (5) esports mitjançant els esdeveniments relacionats amb els certàmens esportius de l’interès per a l’opinió pública nacional o internacional.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere esdeveniment podien presentar un subgènere: el quadre dissolvent. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere quadre dissolvent tenen un caràcter eminentment diacrònic i van abordar tota mena d’esdeveniments -vistes de viatges, fenòmens naturals, successos com explosions o incendis, etc.- aportant un interessant valor afegit visual: simular la successió temporal entre dos o més moments de l’esdeveniment mitjançant una transformació visual gairebé imperceptible. La projecció s’aconseguia a enfosquir una imatge alhora que la següent es superposava a la primera cada vegada amb més lluminositat.

Retrat de l'emperador Francesc-Josep emperador d'Àustria

  • Núm. registre Vlm_013
  • Titol de colecció Pierre Petit. 6337
  • Procedència de la placa Filmoteca de Catalunya
  • País d'origen unavailable
  • Fabricat per Pierre Petit
  • Any Finals s. XIX principis s. XX
  • Dimensions 8,5 x 10 cm
  • Gènere Esdeveniment

Tema

Esdeveniment

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere esdeveniment es fan ressò visual de les cròniques d’actualitat que també solien protagonitzar la premsa escrita i il·lustrada coetània. Aquest tipus de plaques van incloure quatre grans grups de temàtiques: (1) societat -política nacional o internacional, economia, cultura, educació, ciència o tecnologia-, (2) successos -accidents, delictes o catàstrofes naturals-, (3) viatges – amb imatges d’actualitat de ciutats, paisatges o persones de tot el món donant fe de viatges motivats per la curiositat científica, l’afany comercial i turístic o la creativitat artística-, (4) moda i (5) esports mitjançant els esdeveniments relacionats amb els certàmens esportius de l’interès per a l’opinió pública nacional o internacional.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere esdeveniment podien presentar un subgènere: el quadre dissolvent. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere quadre dissolvent tenen un caràcter eminentment diacrònic i van abordar tota mena d’esdeveniments -vistes de viatges, fenòmens naturals, successos com explosions o incendis, etc.- aportant un interessant valor afegit visual: simular la successió temporal entre dos o més moments de l’esdeveniment mitjançant una transformació visual gairebé imperceptible. La projecció s’aconseguia a enfosquir una imatge alhora que la següent es superposava a la primera cada vegada amb més lluminositat.

Retrat del compositor Gioachino Rossini

  • Núm. registre Vlm 014
  • Titol de colecció Pierre Petit. 6357
  • Procedència de la placa Filmoteca de Catalunya
  • País d'origen unavailable
  • Fabricat per Pierre Petit
  • Any Finals s. XIX principis s. XX
  • Dimensions 8,5 x 10 cm
  • Gènere Esdeveniment

Tema

Esdeveniment

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere esdeveniment es fan ressò visual de les cròniques d’actualitat que també solien protagonitzar la premsa escrita i il·lustrada coetània. Aquest tipus de plaques van incloure quatre grans grups de temàtiques: (1) societat -política nacional o internacional, economia, cultura, educació, ciència o tecnologia-, (2) successos -accidents, delictes o catàstrofes naturals-, (3) viatges – amb imatges d’actualitat de ciutats, paisatges o persones de tot el món donant fe de viatges motivats per la curiositat científica, l’afany comercial i turístic o la creativitat artística-, (4) moda i (5) esports mitjançant els esdeveniments relacionats amb els certàmens esportius de l’interès per a l’opinió pública nacional o internacional.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere esdeveniment podien presentar un subgènere: el quadre dissolvent. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere quadre dissolvent tenen un caràcter eminentment diacrònic i van abordar tota mena d’esdeveniments -vistes de viatges, fenòmens naturals, successos com explosions o incendis, etc.- aportant un interessant valor afegit visual: simular la successió temporal entre dos o més moments de l’esdeveniment mitjançant una transformació visual gairebé imperceptible. La projecció s’aconseguia a enfosquir una imatge alhora que la següent es superposava a la primera cada vegada amb més lluminositat.

Retrat del compositor Giacomo Meyerbeer

  • Núm. registre Vlm 015
  • Titol de colecció Pierre Petit. 6345
  • Procedència de la placa Filmoteca de Catalunya
  • País d'origen unavailable
  • Fabricat per Pierre Petit
  • Any Finals s. XIX principis s. XX
  • Dimensions 8,5 x 10 cm
  • Gènere Esdeveniment

Tema

Esdeveniment

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere esdeveniment es fan ressò visual de les cròniques d’actualitat que també solien protagonitzar la premsa escrita i il·lustrada coetània. Aquest tipus de plaques van incloure quatre grans grups de temàtiques: (1) societat -política nacional o internacional, economia, cultura, educació, ciència o tecnologia-, (2) successos -accidents, delictes o catàstrofes naturals-, (3) viatges – amb imatges d’actualitat de ciutats, paisatges o persones de tot el món donant fe de viatges motivats per la curiositat científica, l’afany comercial i turístic o la creativitat artística-, (4) moda i (5) esports mitjançant els esdeveniments relacionats amb els certàmens esportius de l’interès per a l’opinió pública nacional o internacional.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere esdeveniment podien presentar un subgènere: el quadre dissolvent. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere quadre dissolvent tenen un caràcter eminentment diacrònic i van abordar tota mena d’esdeveniments -vistes de viatges, fenòmens naturals, successos com explosions o incendis, etc.- aportant un interessant valor afegit visual: simular la successió temporal entre dos o més moments de l’esdeveniment mitjançant una transformació visual gairebé imperceptible. La projecció s’aconseguia a enfosquir una imatge alhora que la següent es superposava a la primera cada vegada amb més lluminositat.

Retrat de la cantant d'òpera Christina Nilsson

  • Núm. registre Vlm 016
  • Titol de colecció Pierre Petit. 6348
  • Procedència de la placa Filmoteca de Catalunya
  • País d'origen unavailable
  • Fabricat per Pierre Petit
  • Any Finals s. XIX principis s. XX
  • Dimensions 8,5 x 10 cm
  • Gènere Esdeveniment

Tema

Esdeveniment

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere esdeveniment es fan ressò visual de les cròniques d’actualitat que també solien protagonitzar la premsa escrita i il·lustrada coetània. Aquest tipus de plaques van incloure quatre grans grups de temàtiques: (1) societat -política nacional o internacional, economia, cultura, educació, ciència o tecnologia-, (2) successos -accidents, delictes o catàstrofes naturals-, (3) viatges – amb imatges d’actualitat de ciutats, paisatges o persones de tot el món donant fe de viatges motivats per la curiositat científica, l’afany comercial i turístic o la creativitat artística-, (4) moda i (5) esports mitjançant els esdeveniments relacionats amb els certàmens esportius de l’interès per a l’opinió pública nacional o internacional.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere esdeveniment podien presentar un subgènere: el quadre dissolvent. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere quadre dissolvent tenen un caràcter eminentment diacrònic i van abordar tota mena d’esdeveniments -vistes de viatges, fenòmens naturals, successos com explosions o incendis, etc.- aportant un interessant valor afegit visual: simular la successió temporal entre dos o més moments de l’esdeveniment mitjançant una transformació visual gairebé imperceptible. La projecció s’aconseguia a enfosquir una imatge alhora que la següent es superposava a la primera cada vegada amb més lluminositat.

Retrat de la cantant d'òpera Adelina Patti

  • Núm. registre Vlm 017
  • Titol de colecció Pierre Petit. 6350
  • Procedència de la placa Filmoteca de Catalunya
  • País d'origen unavailable
  • Fabricat per Pierre Petit
  • Any Finals s. XIX principis s. XX
  • Dimensions 8,5 x 10 cm
  • Gènere Esdeveniment

Tema

Esdeveniment

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere esdeveniment es fan ressò visual de les cròniques d’actualitat que també solien protagonitzar la premsa escrita i il·lustrada coetània. Aquest tipus de plaques van incloure quatre grans grups de temàtiques: (1) societat -política nacional o internacional, economia, cultura, educació, ciència o tecnologia-, (2) successos -accidents, delictes o catàstrofes naturals-, (3) viatges – amb imatges d’actualitat de ciutats, paisatges o persones de tot el món donant fe de viatges motivats per la curiositat científica, l’afany comercial i turístic o la creativitat artística-, (4) moda i (5) esports mitjançant els esdeveniments relacionats amb els certàmens esportius de l’interès per a l’opinió pública nacional o internacional.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere esdeveniment podien presentar un subgènere: el quadre dissolvent. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere quadre dissolvent tenen un caràcter eminentment diacrònic i van abordar tota mena d’esdeveniments -vistes de viatges, fenòmens naturals, successos com explosions o incendis, etc.- aportant un interessant valor afegit visual: simular la successió temporal entre dos o més moments de l’esdeveniment mitjançant una transformació visual gairebé imperceptible. La projecció s’aconseguia a enfosquir una imatge alhora que la següent es superposava a la primera cada vegada amb més lluminositat.

Gentleman traient-se el barret

  • Núm. registre 02560
  • Titol de colecció Gentleman traient-se el barret
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen unavailable
  • Fabricat per No informat
  • Any 1880
  • Dimensions 10,8 x 25,1 x 1,4 cm
  • Gènere Burlesco

Tema

Burlesco

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere burlesc es defineixen per tenir més en comú les següents tres propietats específiques -a més de les genèriques escèniques-: el registre i codificació gràfica de les seves imatges mitjançant tècniques pictòriques i / o d’estampació, una complexitat escènica mitjana – les plaques estaven dissenyades per projectar-se juntament amb algun tipus de comentari graciós i / o alguna forma d’acompanyament sonor i musical i l’ús dels continguts culturals de la tradició dramàtica menor: balls, números musicals, il·lusionisme, declamació, imitació, humorisme, pantomimes, ombres i siluetes o arts de circ com acrobàcies, malabarismes o la mostra de rareses biològiques o d’animals entrenats.
Entre les plaques de llanterna màgica amb gènere burlesc abunden aquelles que remeten a accions que procuren ridiculitzar a algú o alguna cosa. És una concepte ambigu, obert a multitud d’interpretacions. En la interacció humana es presenten de dues maneres, com una cosa divertida o com nociu, per això, es valen de la paròdia i l’exageració de trets i accions dels personatges per ridiculitzar un tema: glorificant el socialment inacceptable o denigrant el socialment dignificat. Aquestes plaques remeten als espectacles de varietats i es relacionen de forma directa amb la tradicció del vaudeville americà, del cabaret francès, la pantomima britànica o del music hall britànic.

Home que li creix el nas

  • Núm. registre 02509
  • Titol de colecció Home que li creix el nas
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen Alemanya
  • Fabricat per Plank, Ernst, laternenbild
  • Any 1900
  • Dimensions 6,8 x 16 x 1,1 cm
  • Gènere Burlesco

Tema

Burlesco

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere burlesc es defineixen per tenir més en comú les següents tres propietats específiques -a més de les genèriques escèniques-: el registre i codificació gràfica de les seves imatges mitjançant tècniques pictòriques i / o d’estampació, una complexitat escènica mitjana – les plaques estaven dissenyades per projectar-se juntament amb algun tipus de comentari graciós i / o alguna forma d’acompanyament sonor i musical i l’ús dels continguts culturals de la tradició dramàtica menor: balls, números musicals, il·lusionisme, declamació, imitació, humorisme, pantomimes, ombres i siluetes o arts de circ com acrobàcies, malabarismes o la mostra de rareses biològiques o d’animals entrenats.
Entre les plaques de llanterna màgica amb gènere burlesc abunden aquelles que remeten a accions que procuren ridiculitzar a algú o alguna cosa. És una concepte ambigu, obert a multitud d’interpretacions. En la interacció humana es presenten de dues maneres, com una cosa divertida o com nociu, per això, es valen de la paròdia i l’exageració de trets i accions dels personatges per ridiculitzar un tema: glorificant el socialment inacceptable o denigrant el socialment dignificat. Aquestes plaques remeten als espectacles de varietats i es relacionen de forma directa amb la tradicció del vaudeville americà, del cabaret francès, la pantomima britànica o del music hall britànic.

Noi traient la llengua

  • Núm. registre 02569
  • Titol de colecció Noi traient la llengua
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen unavailable
  • Fabricat per No informat
  • Any 1880
  • Dimensions 11,1 x 25,4 x 1,4 cm
  • Gènere Burlesco

Tema

Burlesco

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere burlesc es defineixen per tenir més en comú les següents tres propietats específiques -a més de les genèriques escèniques-: el registre i codificació gràfica de les seves imatges mitjançant tècniques pictòriques i / o d’estampació, una complexitat escènica mitjana – les plaques estaven dissenyades per projectar-se juntament amb algun tipus de comentari graciós i / o alguna forma d’acompanyament sonor i musical i l’ús dels continguts culturals de la tradició dramàtica menor: balls, números musicals, il·lusionisme, declamació, imitació, humorisme, pantomimes, ombres i siluetes o arts de circ com acrobàcies, malabarismes o la mostra de rareses biològiques o d’animals entrenats.
Entre les plaques de llanterna màgica amb gènere burlesc abunden aquelles que remeten a accions que procuren ridiculitzar a algú o alguna cosa. És una concepte ambigu, obert a multitud d’interpretacions. En la interacció humana es presenten de dues maneres, com una cosa divertida o com nociu, per això, es valen de la paròdia i l’exageració de trets i accions dels personatges per ridiculitzar un tema: glorificant el socialment inacceptable o denigrant el socialment dignificat. Aquestes plaques remeten als espectacles de varietats i es relacionen de forma directa amb la tradicció del vaudeville americà, del cabaret francès, la pantomima britànica o del music hall britànic.