[close]
return

Sessió 31

[addtoany]
Carregant àudio...
Play Pausa
  • Welcome
  • Partie 1 : Cendrillon
  • Partie 2 : Cendrillon
  • Partie 3 : Cendrillon
  • Partie 4 : Cendrillon
  • Partie 5 : Cendrillon
  • Partie 6 : Cendrillon
  • Cromatropi

Welcome

  • Núm. registre 24249
  • Titol de colecció unavailable
  • Procedència de la placa Filmoteca Española
  • País d'origen Inglaterra
  • Fabricat per unavailable
  • Any unavailable
  • Dimensions 8,2 x 8,2 cm
  • Gènere Rètol

Tema

Rètol

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere rètol reuneixen tots aquells continguts visuals com rètols, inscripcions o elements decoratius que van servir per encapçalar, anunciar transicions o finalitzar qualsevol dels relats projectats durant els espectacles de llanterna màgica.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere rètol podien presentar un subgènere: el cromatoscopi. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere cromatoscòpic tenen en comú dues propietats específiques -a més de les del gènere rètol-: el format cíclic i el registre de les seves imatges mitjançant tècniques pictòriques i / o d’estampació. Els cromòtrops -com es coneix a aquestes plaques- van tenir una funció narrativa que va servir per anunciar les transicions entre blocs temàtics a l’interior de les sessions de llanterna màgica i sovint podien inserir en les seves dinàmiques i acolorides imatges accions de caràcter cíclic o estroboscòpic que representaven tot tipus d’accions periòdiques com el moviment d’un molí o d’un esquelet.

Partie 1 : Cendrillon

  • Núm. registre 02653-01
  • Titol de colecció Partie 1 : Cendrillon
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen França
  • Fabricat per Lapierre, vues sur verre
  • Any 1860
  • Dimensions 4 x 15,3 x 0,1 cm
  • Gènere Conte

Tema

Conte

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte s’inspiren en un tipus de composició literària breu de fets imaginaris segons dues tradicions: (1) l’oral -sense autor reconegut i amb múltiples versions que coincideixen en la seva estructura però que difereixen en els detalls- i (2) l’adaptada, en què el relat breu previ està fixat per escrit, l’autor és conegut i es presenta generalment en una sola versió, sense el joc de variants característiques del conte popular.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte podien presentar un subgènere: la faula. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere faula llavors il·lustren una composició literària breu en la qual els personatges principals són animals o coses inanimades que presenten característiques humanes. La faula té una intenció didàctica de caràcter ètic i moral que proporciona a la part final un ensenyament que és coneguda generalment com moralitat.

Partie 2 : Cendrillon

  • Núm. registre 02653-02
  • Titol de colecció Partie 2 : Cendrillon
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen França
  • Fabricat per Lapierre, vues sur verre
  • Any 1860
  • Dimensions 4 x 15,3 x 0,1 cm
  • Gènere Conte

Tema

Conte

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte s’inspiren en un tipus de composició literària breu de fets imaginaris segons dues tradicions: (1) l’oral -sense autor reconegut i amb múltiples versions que coincideixen en la seva estructura però que difereixen en els detalls- i (2) l’adaptada, en què el relat breu previ està fixat per escrit, l’autor és conegut i es presenta generalment en una sola versió, sense el joc de variants característiques del conte popular.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte podien presentar un subgènere: la faula. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere faula llavors il·lustren una composició literària breu en la qual els personatges principals són animals o coses inanimades que presenten característiques humanes. La faula té una intenció didàctica de caràcter ètic i moral que proporciona a la part final un ensenyament que és coneguda generalment com moralitat.

Partie 3 : Cendrillon

  • Núm. registre 02653-03
  • Titol de colecció Partie 3 : Cendrillon
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen França
  • Fabricat per Lapierre, vues sur verre
  • Any 1860
  • Dimensions 4 x 15,3 x 0,1 cm
  • Gènere Conte

Tema

Conte

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte s’inspiren en un tipus de composició literària breu de fets imaginaris segons dues tradicions: (1) l’oral -sense autor reconegut i amb múltiples versions que coincideixen en la seva estructura però que difereixen en els detalls- i (2) l’adaptada, en què el relat breu previ està fixat per escrit, l’autor és conegut i es presenta generalment en una sola versió, sense el joc de variants característiques del conte popular.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte podien presentar un subgènere: la faula. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere faula llavors il·lustren una composició literària breu en la qual els personatges principals són animals o coses inanimades que presenten característiques humanes. La faula té una intenció didàctica de caràcter ètic i moral que proporciona a la part final un ensenyament que és coneguda generalment com moralitat.

Partie 4 : Cendrillon

  • Núm. registre 02653-04
  • Titol de colecció Partie 4 : Cendrillon
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen França
  • Fabricat per Lapierre, vues sur verre
  • Any 1860
  • Dimensions 4 x 15,3 x 0,1 cm
  • Gènere Conte

Tema

Conte

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte s’inspiren en un tipus de composició literària breu de fets imaginaris segons dues tradicions: (1) l’oral -sense autor reconegut i amb múltiples versions que coincideixen en la seva estructura però que difereixen en els detalls- i (2) l’adaptada, en què el relat breu previ està fixat per escrit, l’autor és conegut i es presenta generalment en una sola versió, sense el joc de variants característiques del conte popular.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte podien presentar un subgènere: la faula. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere faula llavors il·lustren una composició literària breu en la qual els personatges principals són animals o coses inanimades que presenten característiques humanes. La faula té una intenció didàctica de caràcter ètic i moral que proporciona a la part final un ensenyament que és coneguda generalment com moralitat.

Partie 5 : Cendrillon

  • Núm. registre 02653-05
  • Titol de colecció Partie 5 : Cendrillon
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen França
  • Fabricat per Lapierre, vues sur verre
  • Any 1860
  • Dimensions 4 x 15,3 x 0,1 cm
  • Gènere Conte

Tema

Conte

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte s’inspiren en un tipus de composició literària breu de fets imaginaris segons dues tradicions: (1) l’oral -sense autor reconegut i amb múltiples versions que coincideixen en la seva estructura però que difereixen en els detalls- i (2) l’adaptada, en què el relat breu previ està fixat per escrit, l’autor és conegut i es presenta generalment en una sola versió, sense el joc de variants característiques del conte popular.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte podien presentar un subgènere: la faula. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere faula llavors il·lustren una composició literària breu en la qual els personatges principals són animals o coses inanimades que presenten característiques humanes. La faula té una intenció didàctica de caràcter ètic i moral que proporciona a la part final un ensenyament que és coneguda generalment com moralitat.

Partie 6 : Cendrillon

  • Núm. registre 02653-06
  • Titol de colecció Partie 6 : Cendrillon
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen França
  • Fabricat per Lapierre, vues sur verre
  • Any 1860
  • Dimensions 4 x 15,3 x 0,1 cm
  • Gènere Conte

Tema

Conte

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte s’inspiren en un tipus de composició literària breu de fets imaginaris segons dues tradicions: (1) l’oral -sense autor reconegut i amb múltiples versions que coincideixen en la seva estructura però que difereixen en els detalls- i (2) l’adaptada, en què el relat breu previ està fixat per escrit, l’autor és conegut i es presenta generalment en una sola versió, sense el joc de variants característiques del conte popular.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte podien presentar un subgènere: la faula. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere faula llavors il·lustren una composició literària breu en la qual els personatges principals són animals o coses inanimades que presenten característiques humanes. La faula té una intenció didàctica de caràcter ètic i moral que proporciona a la part final un ensenyament que és coneguda generalment com moralitat.

Cromatropi

  • Núm. registre 02488
  • Titol de colecció Cromatropi
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen unavailable
  • Fabricat per No informat
  • Any 1890
  • Dimensions 5,9 x 16 x 1,1 cm
  • Gènere Rètol

Tema

Rètol

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere rètol reuneixen tots aquells continguts visuals com rètols, inscripcions o elements decoratius que van servir per encapçalar, anunciar transicions o finalitzar qualsevol dels relats projectats durant els espectacles de llanterna màgica.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere rètol podien presentar un subgènere: el cromatoscopi. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere cromatoscòpic tenen en comú dues propietats específiques -a més de les del gènere rètol-: el format cíclic i el registre de les seves imatges mitjançant tècniques pictòriques i / o d’estampació. Els cromòtrops -com es coneix a aquestes plaques- van tenir una funció narrativa que va servir per anunciar les transicions entre blocs temàtics a l’interior de les sessions de llanterna màgica i sovint podien inserir en les seves dinàmiques i acolorides imatges accions de caràcter cíclic o estroboscòpic que representaven tot tipus d’accions periòdiques com el moviment d’un molí o d’un esquelet.