[close]
return

Sessió 56

[addtoany]
Carregant àudio...
Play Pausa
  • Equilibrista i maroma
  • Cromatropi
  • Partie 1: La Belle au Bois Durmant
  • Partie 2: La Belle au Bois Durmant
  • Partie 3: La Belle au Bois Durmant
  • Partie 4: La Belle au Bois Durmant
  • Partie 5: La Belle au Bois Durmant
  • Partie 6: La Belle au Bois Durmant
  • Adeu Cromatropi

Equilibrista i maroma

  • Núm. registre 02554
  • Titol de colecció Equilibrista i maroma
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen unavailable
  • Fabricat per No informat
  • Any 1880
  • Dimensions 10 x 17,7 x 1 cm
  • Gènere Burlesco

Tema

Burlesco

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere burlesc es defineixen per tenir més en comú les següents tres propietats específiques -a més de les genèriques escèniques-: el registre i codificació gràfica de les seves imatges mitjançant tècniques pictòriques i / o d’estampació, una complexitat escènica mitjana – les plaques estaven dissenyades per projectar-se juntament amb algun tipus de comentari graciós i / o alguna forma d’acompanyament sonor i musical i l’ús dels continguts culturals de la tradició dramàtica menor: balls, números musicals, il·lusionisme, declamació, imitació, humorisme, pantomimes, ombres i siluetes o arts de circ com acrobàcies, malabarismes o la mostra de rareses biològiques o d’animals entrenats.
Entre les plaques de llanterna màgica amb gènere burlesc abunden aquelles que remeten a accions que procuren ridiculitzar a algú o alguna cosa. És una concepte ambigu, obert a multitud d’interpretacions. En la interacció humana es presenten de dues maneres, com una cosa divertida o com nociu, per això, es valen de la paròdia i l’exageració de trets i accions dels personatges per ridiculitzar un tema: glorificant el socialment inacceptable o denigrant el socialment dignificat. Aquestes plaques remeten als espectacles de varietats i es relacionen de forma directa amb la tradicció del vaudeville americà, del cabaret francès, la pantomima britànica o del music hall britànic.

Cromatropi

  • Núm. registre 02476
  • Titol de colecció Cromatropi
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen unavailable
  • Fabricat per No informat
  • Any 1890
  • Dimensions 9,8 x 23 x 1,2 cm
  • Gènere Rètol

Tema

Rètol

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere rètol reuneixen tots aquells continguts visuals com rètols, inscripcions o elements decoratius que van servir per encapçalar, anunciar transicions o finalitzar qualsevol dels relats projectats durant els espectacles de llanterna màgica.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere rètol podien presentar un subgènere: el cromatoscopi. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere cromatoscòpic tenen en comú dues propietats específiques -a més de les del gènere rètol-: el format cíclic i el registre de les seves imatges mitjançant tècniques pictòriques i / o d’estampació. Els cromòtrops -com es coneix a aquestes plaques- van tenir una funció narrativa que va servir per anunciar les transicions entre blocs temàtics a l’interior de les sessions de llanterna màgica i sovint podien inserir en les seves dinàmiques i acolorides imatges accions de caràcter cíclic o estroboscòpic que representaven tot tipus d’accions periòdiques com el moviment d’un molí o d’un esquelet.

Partie 1: La Belle au Bois Durmant

  • Núm. registre 02654-01
  • Titol de colecció Partie 1: La Belle au Bois Durmant
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen França
  • Fabricat per Lapierre, vues sur verre
  • Any 1860
  • Dimensions 4 x 15,3 x 0,1 cm
  • Gènere Conte

Tema

Conte

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte s’inspiren en un tipus de composició literària breu de fets imaginaris segons dues tradicions: (1) l’oral -sense autor reconegut i amb múltiples versions que coincideixen en la seva estructura però que difereixen en els detalls- i (2) l’adaptada, en què el relat breu previ està fixat per escrit, l’autor és conegut i es presenta generalment en una sola versió, sense el joc de variants característiques del conte popular.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte podien presentar un subgènere: la faula. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere faula llavors il·lustren una composició literària breu en la qual els personatges principals són animals o coses inanimades que presenten característiques humanes. La faula té una intenció didàctica de caràcter ètic i moral que proporciona a la part final un ensenyament que és coneguda generalment com moralitat.

Partie 2: La Belle au Bois Durmant

  • Núm. registre 02654-02
  • Titol de colecció Partie 2: La Belle au Bois Durmant
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen França
  • Fabricat per Lapierre, vues sur verre
  • Any 1860
  • Dimensions 4 x 15,3 x 0,1 cm
  • Gènere Conte

Tema

Conte

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte s’inspiren en un tipus de composició literària breu de fets imaginaris segons dues tradicions: (1) l’oral -sense autor reconegut i amb múltiples versions que coincideixen en la seva estructura però que difereixen en els detalls- i (2) l’adaptada, en què el relat breu previ està fixat per escrit, l’autor és conegut i es presenta generalment en una sola versió, sense el joc de variants característiques del conte popular.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte podien presentar un subgènere: la faula. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere faula llavors il·lustren una composició literària breu en la qual els personatges principals són animals o coses inanimades que presenten característiques humanes. La faula té una intenció didàctica de caràcter ètic i moral que proporciona a la part final un ensenyament que és coneguda generalment com moralitat.

Partie 3: La Belle au Bois Durmant

  • Núm. registre 02654-03
  • Titol de colecció Partie 3: La Belle au Bois Durmant
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen França
  • Fabricat per Lapierre, vues sur verre
  • Any 1860
  • Dimensions 4 x 15,3 x 0,1 cm
  • Gènere Conte

Tema

Conte

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte s’inspiren en un tipus de composició literària breu de fets imaginaris segons dues tradicions: (1) l’oral -sense autor reconegut i amb múltiples versions que coincideixen en la seva estructura però que difereixen en els detalls- i (2) l’adaptada, en què el relat breu previ està fixat per escrit, l’autor és conegut i es presenta generalment en una sola versió, sense el joc de variants característiques del conte popular.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte podien presentar un subgènere: la faula. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere faula llavors il·lustren una composició literària breu en la qual els personatges principals són animals o coses inanimades que presenten característiques humanes. La faula té una intenció didàctica de caràcter ètic i moral que proporciona a la part final un ensenyament que és coneguda generalment com moralitat.

Partie 4: La Belle au Bois Durmant

  • Núm. registre 02654-04
  • Titol de colecció Partie 4: La Belle au Bois Durmant
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen França
  • Fabricat per Lapierre, vues sur verre
  • Any 1860
  • Dimensions 4 x 15,3 x 0,1 cm
  • Gènere Conte

Tema

Conte

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte s’inspiren en un tipus de composició literària breu de fets imaginaris segons dues tradicions: (1) l’oral -sense autor reconegut i amb múltiples versions que coincideixen en la seva estructura però que difereixen en els detalls- i (2) l’adaptada, en què el relat breu previ està fixat per escrit, l’autor és conegut i es presenta generalment en una sola versió, sense el joc de variants característiques del conte popular.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte podien presentar un subgènere: la faula. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere faula llavors il·lustren una composició literària breu en la qual els personatges principals són animals o coses inanimades que presenten característiques humanes. La faula té una intenció didàctica de caràcter ètic i moral que proporciona a la part final un ensenyament que és coneguda generalment com moralitat.

Partie 5: La Belle au Bois Durmant

  • Núm. registre 02654-05
  • Titol de colecció Partie 5: La Belle au Bois Durmant
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen França
  • Fabricat per Lapierre, vues sur verre
  • Any 1860
  • Dimensions 4 x 15,3 x 0,1 cm
  • Gènere Conte

Tema

Conte

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte s’inspiren en un tipus de composició literària breu de fets imaginaris segons dues tradicions: (1) l’oral -sense autor reconegut i amb múltiples versions que coincideixen en la seva estructura però que difereixen en els detalls- i (2) l’adaptada, en què el relat breu previ està fixat per escrit, l’autor és conegut i es presenta generalment en una sola versió, sense el joc de variants característiques del conte popular.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte podien presentar un subgènere: la faula. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere faula llavors il·lustren una composició literària breu en la qual els personatges principals són animals o coses inanimades que presenten característiques humanes. La faula té una intenció didàctica de caràcter ètic i moral que proporciona a la part final un ensenyament que és coneguda generalment com moralitat.

Partie 6: La Belle au Bois Durmant

  • Núm. registre 02654-06
  • Titol de colecció Partie 6: La Belle au Bois Durmant
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen França
  • Fabricat per Lapierre, vues sur verre
  • Any 1860
  • Dimensions 4 x 15,3 x 0,1 cm
  • Gènere Conte

Tema

Conte

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte s’inspiren en un tipus de composició literària breu de fets imaginaris segons dues tradicions: (1) l’oral -sense autor reconegut i amb múltiples versions que coincideixen en la seva estructura però que difereixen en els detalls- i (2) l’adaptada, en què el relat breu previ està fixat per escrit, l’autor és conegut i es presenta generalment en una sola versió, sense el joc de variants característiques del conte popular.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte podien presentar un subgènere: la faula. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere faula llavors il·lustren una composició literària breu en la qual els personatges principals són animals o coses inanimades que presenten característiques humanes. La faula té una intenció didàctica de caràcter ètic i moral que proporciona a la part final un ensenyament que és coneguda generalment com moralitat.

Adeu Cromatropi

  • Núm. registre 02477
  • Titol de colecció Adeu Cromatropi
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen unavailable
  • Fabricat per No informat
  • Any 1890
  • Dimensions 10 x 22 x 1,1 cm
  • Gènere Rètol

Tema

Rètol

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere rètol reuneixen tots aquells continguts visuals com rètols, inscripcions o elements decoratius que van servir per encapçalar, anunciar transicions o finalitzar qualsevol dels relats projectats durant els espectacles de llanterna màgica.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere rètol podien presentar un subgènere: el cromatoscopi. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere cromatoscòpic tenen en comú dues propietats específiques -a més de les del gènere rètol-: el format cíclic i el registre de les seves imatges mitjançant tècniques pictòriques i / o d’estampació. Els cromòtrops -com es coneix a aquestes plaques- van tenir una funció narrativa que va servir per anunciar les transicions entre blocs temàtics a l’interior de les sessions de llanterna màgica i sovint podien inserir en les seves dinàmiques i acolorides imatges accions de caràcter cíclic o estroboscòpic que representaven tot tipus d’accions periòdiques com el moviment d’un molí o d’un esquelet.