Burlesco
Les plaques de llanterna màgica amb gènere burlesc es defineixen per tenir més en comú les següents tres propietats específiques -a més de les genèriques escèniques-: el registre i codificació gràfica de les seves imatges mitjançant tècniques pictòriques i / o d’estampació, una complexitat escènica mitjana – les plaques estaven dissenyades per projectar-se juntament amb algun tipus de comentari graciós i / o alguna forma d’acompanyament sonor i musical i l’ús dels continguts culturals de la tradició dramàtica menor: balls, números musicals, il·lusionisme, declamació, imitació, humorisme, pantomimes, ombres i siluetes o arts de circ com acrobàcies, malabarismes o la mostra de rareses biològiques o d’animals entrenats.
Entre les plaques de llanterna màgica amb gènere burlesc abunden aquelles que remeten a accions que procuren ridiculitzar a algú o alguna cosa. És una concepte ambigu, obert a multitud d’interpretacions. En la interacció humana es presenten de dues maneres, com una cosa divertida o com nociu, per això, es valen de la paròdia i l’exageració de trets i accions dels personatges per ridiculitzar un tema: glorificant el socialment inacceptable o denigrant el socialment dignificat. Aquestes plaques remeten als espectacles de varietats i es relacionen de forma directa amb la tradicció del vaudeville americà, del cabaret francès, la pantomima britànica o del music hall britànic.
Rètol
Les plaques de llanterna màgica amb gènere rètol reuneixen tots aquells continguts visuals com rètols, inscripcions o elements decoratius que van servir per encapçalar, anunciar transicions o finalitzar qualsevol dels relats projectats durant els espectacles de llanterna màgica.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere rètol podien presentar un subgènere: el cromatoscopi. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere cromatoscòpic tenen en comú dues propietats específiques -a més de les del gènere rètol-: el format cíclic i el registre de les seves imatges mitjançant tècniques pictòriques i / o d’estampació. Els cromòtrops -com es coneix a aquestes plaques- van tenir una funció narrativa que va servir per anunciar les transicions entre blocs temàtics a l’interior de les sessions de llanterna màgica i sovint podien inserir en les seves dinàmiques i acolorides imatges accions de caràcter cíclic o estroboscòpic que representaven tot tipus d’accions periòdiques com el moviment d’un molí o d’un esquelet.
Conte
Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte s’inspiren en un tipus de composició literària breu de fets imaginaris segons dues tradicions: (1) l’oral -sense autor reconegut i amb múltiples versions que coincideixen en la seva estructura però que difereixen en els detalls- i (2) l’adaptada, en què el relat breu previ està fixat per escrit, l’autor és conegut i es presenta generalment en una sola versió, sense el joc de variants característiques del conte popular.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte podien presentar un subgènere: la faula. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere faula llavors il·lustren una composició literària breu en la qual els personatges principals són animals o coses inanimades que presenten característiques humanes. La faula té una intenció didàctica de caràcter ètic i moral que proporciona a la part final un ensenyament que és coneguda generalment com moralitat.
Conte
Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte s’inspiren en un tipus de composició literària breu de fets imaginaris segons dues tradicions: (1) l’oral -sense autor reconegut i amb múltiples versions que coincideixen en la seva estructura però que difereixen en els detalls- i (2) l’adaptada, en què el relat breu previ està fixat per escrit, l’autor és conegut i es presenta generalment en una sola versió, sense el joc de variants característiques del conte popular.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte podien presentar un subgènere: la faula. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere faula llavors il·lustren una composició literària breu en la qual els personatges principals són animals o coses inanimades que presenten característiques humanes. La faula té una intenció didàctica de caràcter ètic i moral que proporciona a la part final un ensenyament que és coneguda generalment com moralitat.
Conte
Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte s’inspiren en un tipus de composició literària breu de fets imaginaris segons dues tradicions: (1) l’oral -sense autor reconegut i amb múltiples versions que coincideixen en la seva estructura però que difereixen en els detalls- i (2) l’adaptada, en què el relat breu previ està fixat per escrit, l’autor és conegut i es presenta generalment en una sola versió, sense el joc de variants característiques del conte popular.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte podien presentar un subgènere: la faula. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere faula llavors il·lustren una composició literària breu en la qual els personatges principals són animals o coses inanimades que presenten característiques humanes. La faula té una intenció didàctica de caràcter ètic i moral que proporciona a la part final un ensenyament que és coneguda generalment com moralitat.
Conte
Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte s’inspiren en un tipus de composició literària breu de fets imaginaris segons dues tradicions: (1) l’oral -sense autor reconegut i amb múltiples versions que coincideixen en la seva estructura però que difereixen en els detalls- i (2) l’adaptada, en què el relat breu previ està fixat per escrit, l’autor és conegut i es presenta generalment en una sola versió, sense el joc de variants característiques del conte popular.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte podien presentar un subgènere: la faula. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere faula llavors il·lustren una composició literària breu en la qual els personatges principals són animals o coses inanimades que presenten característiques humanes. La faula té una intenció didàctica de caràcter ètic i moral que proporciona a la part final un ensenyament que és coneguda generalment com moralitat.
Conte
Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte s’inspiren en un tipus de composició literària breu de fets imaginaris segons dues tradicions: (1) l’oral -sense autor reconegut i amb múltiples versions que coincideixen en la seva estructura però que difereixen en els detalls- i (2) l’adaptada, en què el relat breu previ està fixat per escrit, l’autor és conegut i es presenta generalment en una sola versió, sense el joc de variants característiques del conte popular.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte podien presentar un subgènere: la faula. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere faula llavors il·lustren una composició literària breu en la qual els personatges principals són animals o coses inanimades que presenten característiques humanes. La faula té una intenció didàctica de caràcter ètic i moral que proporciona a la part final un ensenyament que és coneguda generalment com moralitat.
Conte
Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte s’inspiren en un tipus de composició literària breu de fets imaginaris segons dues tradicions: (1) l’oral -sense autor reconegut i amb múltiples versions que coincideixen en la seva estructura però que difereixen en els detalls- i (2) l’adaptada, en què el relat breu previ està fixat per escrit, l’autor és conegut i es presenta generalment en una sola versió, sense el joc de variants característiques del conte popular.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere conte podien presentar un subgènere: la faula. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere faula llavors il·lustren una composició literària breu en la qual els personatges principals són animals o coses inanimades que presenten característiques humanes. La faula té una intenció didàctica de caràcter ètic i moral que proporciona a la part final un ensenyament que és coneguda generalment com moralitat.
Rètol
Les plaques de llanterna màgica amb gènere rètol reuneixen tots aquells continguts visuals com rètols, inscripcions o elements decoratius que van servir per encapçalar, anunciar transicions o finalitzar qualsevol dels relats projectats durant els espectacles de llanterna màgica.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere rètol podien presentar un subgènere: el cromatoscopi. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere cromatoscòpic tenen en comú dues propietats específiques -a més de les del gènere rètol-: el format cíclic i el registre de les seves imatges mitjançant tècniques pictòriques i / o d’estampació. Els cromòtrops -com es coneix a aquestes plaques- van tenir una funció narrativa que va servir per anunciar les transicions entre blocs temàtics a l’interior de les sessions de llanterna màgica i sovint podien inserir en les seves dinàmiques i acolorides imatges accions de caràcter cíclic o estroboscòpic que representaven tot tipus d’accions periòdiques com el moviment d’un molí o d’un esquelet.