[close]
return

Sessió 27

[addtoany]
Carregant àudio...
Play Pausa
  • 14189 - 14190 : The Magic Bouquet, Blossoms
  • Déjeuner de minet
  • Molí i cromatropi
  • Europa
  • Asia
  • America
  • Cromatropi
  • 14199 - 14200 : The Vison of Faust

14189 - 14190 : The Magic Bouquet, Blossoms

  • Núm. registre 14189 - 14190
  • Titol de colecció The Magic Bouquet, Blossoms
  • Procedència de la placa Filmoteca Española
  • País d'origen unavailable
  • Fabricat per unavailable
  • Any unavailable
  • Dimensions 10,2 x 17,8 cm
  • Gènere Dramàtic

Tema

Dramàtic

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere dramàtic es defineixen per tenir més en comú les següents cinc propietats específiques -a més de les genèriques escèniques-: el registre i nivell de codificació de les seves imatges mitjançant tècniques fotogràfiques de recreació escènica ( ‘slice us life ‘) -, l’orientació al mercat professional, el context social d’exhibició de caràcter públic, una alta complexitat escènica -les plaques estaven dissenyades per projectar-se juntament amb la lectura de textos impresos subministrats pel fabricant de la col·lecció-, i l’ús dels continguts de la tradició literària dramàtica major sota qualsevol de les seves formes: la tragèdia, la comèdia, la tragicomèdia, el melodrama, la farsa, l’obra didàctica o la peça realista.
Els cèlebres Life Models són un bon exemple de plaques de llanterna màgica amb gènere dramàtic, unes col·leccions de vidres amb imatges que registraven ‘models naturals’ i que van ser comercialitzades a partir de 1870, a Anglaterra per l’empresa Bamforth & Co, oa els Estats Units, per la firma novaiorquesa Scott & Van Altena. Les col·leccions de Life Models podien estar compostes fins de cinquanta fotografies, majoritàriament acolorides a mà -que mostraven figurants en decorats molt elaborats i escenificant tot tipus de continguts culturals- i que havien de ser posades en escena acompanyades per la lectura de textos al·lusius, i de forma ocasional, comptar amb la interpretació vocal i / o l’acompanyament sonor i musical.

Déjeuner de minet

  • Núm. registre 18528 - 18536
  • Titol de colecció unavailable
  • Procedència de la placa Filmoteca Española
  • País d'origen Francia
  • Fabricat per Maison de la Bonne Presse
  • Any unavailable
  • Dimensions 9,9 x 8,3 cm
  • Gènere Dramàtic

Tema

Dramàtic

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere dramàtic es defineixen per tenir més en comú les següents cinc propietats específiques -a més de les genèriques escèniques-: el registre i nivell de codificació de les seves imatges mitjançant tècniques fotogràfiques de recreació escènica ( ‘slice us life ‘) -, l’orientació al mercat professional, el context social d’exhibició de caràcter públic, una alta complexitat escènica -les plaques estaven dissenyades per projectar-se juntament amb la lectura de textos impresos subministrats pel fabricant de la col·lecció-, i l’ús dels continguts de la tradició literària dramàtica major sota qualsevol de les seves formes: la tragèdia, la comèdia, la tragicomèdia, el melodrama, la farsa, l’obra didàctica o la peça realista.
Els cèlebres Life Models són un bon exemple de plaques de llanterna màgica amb gènere dramàtic, unes col·leccions de vidres amb imatges que registraven ‘models naturals’ i que van ser comercialitzades a partir de 1870, a Anglaterra per l’empresa Bamforth & Co, oa els Estats Units, per la firma novaiorquesa Scott & Van Altena. Les col·leccions de Life Models podien estar compostes fins de cinquanta fotografies, majoritàriament acolorides a mà -que mostraven figurants en decorats molt elaborats i escenificant tot tipus de continguts culturals- i que havien de ser posades en escena acompanyades per la lectura de textos al·lusius, i de forma ocasional, comptar amb la interpretació vocal i / o l’acompanyament sonor i musical.

Molí i cromatropi

  • Núm. registre 02484
  • Titol de colecció Molí i cromatropi
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen unavailable
  • Fabricat per No informat
  • Any 1890
  • Dimensions 10 x 22,2 x 1,4 cm
  • Gènere Rètol

Tema

Rètol

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere rètol reuneixen tots aquells continguts visuals com rètols, inscripcions o elements decoratius que van servir per encapçalar, anunciar transicions o finalitzar qualsevol dels relats projectats durant els espectacles de llanterna màgica.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere rètol podien presentar un subgènere: el cromatoscopi. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere cromatoscòpic tenen en comú dues propietats específiques -a més de les del gènere rètol-: el format cíclic i el registre de les seves imatges mitjançant tècniques pictòriques i / o d’estampació. Els cromòtrops -com es coneix a aquestes plaques- van tenir una funció narrativa que va servir per anunciar les transicions entre blocs temàtics a l’interior de les sessions de llanterna màgica i sovint podien inserir en les seves dinàmiques i acolorides imatges accions de caràcter cíclic o estroboscòpic que representaven tot tipus d’accions periòdiques com el moviment d’un molí o d’un esquelet.

Europa

  • Núm. registre 13806
  • Titol de colecció Europa
  • Procedència de la placa Filmoteca Española
  • País d'origen unavailable
  • Fabricat per Joseph Levy & Co.
  • Any 1900 ca
  • Dimensions 10,1 x 17,3 cm / 8,4 x 9,8 x 0,3 cm
  • Gènere Artístic

Tema

Artístic

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere artístic remeten a la divulgació visual dels continguts culturals de les Belles Arts com Ciència. El terme ‘Belles Arts’ es va popularitzar al segle XVIII per referir-se a les principals formes d’art que es desenvolupaven principalment per l’ús de l’estètica, la idealització de la bellesa i el bon ús de la tècnica. El primer llibre que es coneix que classifica les belles arts és Les Beaux-Arts reduits à 1 même principe (Les belles arts reduïdes a un únic principi), publicat el 1746 pel francès Charles Batteux, qui va pretendre unificar les nombroses teories sobre bellesa i gust. Batteux va incloure en les Belles Arts originalment a la dansa, l’escultura, la música, la pintura i la poesia, posteriorment va afegir l’arquitectura i l’eloqüència. Amb el temps, la llista sofriria canvis segons els diferents autors que afegirien o llevarien arts a aquesta llista: primer, es va eliminar l’eloqüència, i el 1911, Ricciotto Canudo va ser el primer teòric a qualificar al cinema com el setè art, en el seu assaig ‘Manifest de les set arts’, que es va publicar el 1914. També per l’evolució històrica del terme, és habitual que l’ús de ‘Belles Arts’ s’associï, en institucions educatives i en museus de Belles Arts, gairebé exclusivament a les arts plàstiques o arts visuals.

Asia

  • Núm. registre 13807
  • Titol de colecció Asia
  • Procedència de la placa Filmoteca Española
  • País d'origen unavailable
  • Fabricat per Joseph Levy & Co.
  • Any 1900 ca
  • Dimensions 10,1 x 17,3 cm / 8,4 x 9,8 x 0,3 cm
  • Gènere Artístic

Tema

Artístic

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere artístic remeten a la divulgació visual dels continguts culturals de les Belles Arts com Ciència. El terme ‘Belles Arts’ es va popularitzar al segle XVIII per referir-se a les principals formes d’art que es desenvolupaven principalment per l’ús de l’estètica, la idealització de la bellesa i el bon ús de la tècnica. El primer llibre que es coneix que classifica les belles arts és Les Beaux-Arts reduits à 1 même principe (Les belles arts reduïdes a un únic principi), publicat el 1746 pel francès Charles Batteux, qui va pretendre unificar les nombroses teories sobre bellesa i gust. Batteux va incloure en les Belles Arts originalment a la dansa, l’escultura, la música, la pintura i la poesia, posteriorment va afegir l’arquitectura i l’eloqüència. Amb el temps, la llista sofriria canvis segons els diferents autors que afegirien o llevarien arts a aquesta llista: primer, es va eliminar l’eloqüència, i el 1911, Ricciotto Canudo va ser el primer teòric a qualificar al cinema com el setè art, en el seu assaig ‘Manifest de les set arts’, que es va publicar el 1914. També per l’evolució històrica del terme, és habitual que l’ús de ‘Belles Arts’ s’associï, en institucions educatives i en museus de Belles Arts, gairebé exclusivament a les arts plàstiques o arts visuals.

America

  • Núm. registre 13809-01
  • Titol de colecció America
  • Procedència de la placa Filmoteca Española
  • País d'origen unavailable
  • Fabricat per unavailable
  • Any unavailable
  • Dimensions 9,9 x 16,9 cm
  • Gènere Artístic

Tema

Artístic

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere artístic remeten a la divulgació visual dels continguts culturals de les Belles Arts com Ciència. El terme ‘Belles Arts’ es va popularitzar al segle XVIII per referir-se a les principals formes d’art que es desenvolupaven principalment per l’ús de l’estètica, la idealització de la bellesa i el bon ús de la tècnica. El primer llibre que es coneix que classifica les belles arts és Les Beaux-Arts reduits à 1 même principe (Les belles arts reduïdes a un únic principi), publicat el 1746 pel francès Charles Batteux, qui va pretendre unificar les nombroses teories sobre bellesa i gust. Batteux va incloure en les Belles Arts originalment a la dansa, l’escultura, la música, la pintura i la poesia, posteriorment va afegir l’arquitectura i l’eloqüència. Amb el temps, la llista sofriria canvis segons els diferents autors que afegirien o llevarien arts a aquesta llista: primer, es va eliminar l’eloqüència, i el 1911, Ricciotto Canudo va ser el primer teòric a qualificar al cinema com el setè art, en el seu assaig ‘Manifest de les set arts’, que es va publicar el 1914. També per l’evolució històrica del terme, és habitual que l’ús de ‘Belles Arts’ s’associï, en institucions educatives i en museus de Belles Arts, gairebé exclusivament a les arts plàstiques o arts visuals.

Cromatropi

  • Núm. registre 02488
  • Titol de colecció Cromatropi
  • Procedència de la placa Museu del Cinema Co.lecció Tomàs Mallol
  • País d'origen unavailable
  • Fabricat per No informat
  • Any 1890
  • Dimensions 5,9 x 16 x 1,1 cm
  • Gènere Rètol

Tema

Rètol

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere rètol reuneixen tots aquells continguts visuals com rètols, inscripcions o elements decoratius que van servir per encapçalar, anunciar transicions o finalitzar qualsevol dels relats projectats durant els espectacles de llanterna màgica.
Les plaques de llanterna màgica amb gènere rètol podien presentar un subgènere: el cromatoscopi. Si les plaques de llanterna màgica pertanyen al subgènere cromatoscòpic tenen en comú dues propietats específiques -a més de les del gènere rètol-: el format cíclic i el registre de les seves imatges mitjançant tècniques pictòriques i / o d’estampació. Els cromòtrops -com es coneix a aquestes plaques- van tenir una funció narrativa que va servir per anunciar les transicions entre blocs temàtics a l’interior de les sessions de llanterna màgica i sovint podien inserir en les seves dinàmiques i acolorides imatges accions de caràcter cíclic o estroboscòpic que representaven tot tipus d’accions periòdiques com el moviment d’un molí o d’un esquelet.

14199 - 14200 : The Vison of Faust

  • Núm. registre 14199 - 14200
  • Titol de colecció The Vison of Faust
  • Procedència de la placa Filmoteca Española
  • País d'origen unavailable
  • Fabricat per unavailable
  • Any unavailable
  • Dimensions 10,2 x 17,8 cm
  • Gènere Dramàtic

Tema

Dramàtic

Descripció

Les plaques de llanterna màgica amb gènere dramàtic es defineixen per tenir més en comú les següents cinc propietats específiques -a més de les genèriques escèniques-: el registre i nivell de codificació de les seves imatges mitjançant tècniques fotogràfiques de recreació escènica ( ‘slice us life ‘) -, l’orientació al mercat professional, el context social d’exhibició de caràcter públic, una alta complexitat escènica -les plaques estaven dissenyades per projectar-se juntament amb la lectura de textos impresos subministrats pel fabricant de la col·lecció-, i l’ús dels continguts de la tradició literària dramàtica major sota qualsevol de les seves formes: la tragèdia, la comèdia, la tragicomèdia, el melodrama, la farsa, l’obra didàctica o la peça realista.
Els cèlebres Life Models són un bon exemple de plaques de llanterna màgica amb gènere dramàtic, unes col·leccions de vidres amb imatges que registraven ‘models naturals’ i que van ser comercialitzades a partir de 1870, a Anglaterra per l’empresa Bamforth & Co, oa els Estats Units, per la firma novaiorquesa Scott & Van Altena. Les col·leccions de Life Models podien estar compostes fins de cinquanta fotografies, majoritàriament acolorides a mà -que mostraven figurants en decorats molt elaborats i escenificant tot tipus de continguts culturals- i que havien de ser posades en escena acompanyades per la lectura de textos al·lusius, i de forma ocasional, comptar amb la interpretació vocal i / o l’acompanyament sonor i musical.